English

با چاپ، هر چیزی ممکن است

آرشیو خبر بازدید: 108 کد مطلب: 4235  
از دکوراسیون گرفته تا شخصی سازی انبوه؛

با چاپ، هر چیزی ممکن است

ایپینا/print4aii
مفهوم تزئین به آثار هنری دوران باستان باز می¬گردد و در دوران مدرن و به لطف فناوری ، به شخصی سازی و سفارشی سازی وسایل و تجهیزات تبدیل شده است. شرکت رولند (Roland) و دیگران در مورد این موضوع در نمایشگاه Print4All صحبت خواهند کرد و شرکت آنها تعداد زیادی راه حل مناسب برای ارائه در نظر گرفته است.
۱۳۹۶ سه شنبه ۵ دي ساعت 09:13

 پدیدۀ دکوراسیون و تزئین یک هنر قدیمی است که به رفع نیازهای بشر می­پردازد و همه وسایلی که اطراف او را احاطه کرده­اند را تزئین می­کند به خصوص اشیاء را. در طول زمان رابطۀ بین نشانه و معنای تزئین تغییر کرده است، با اینکه تکنیک­ها و فناوری­ های تزئینی تکامل یافته­ اند ولی هنوز غریزۀ زیبایی­ شناختی به قوت خود باقی مانده است. امروزه اشیاء را تزئین می­ کنند تا زیباتر و جذاب­تر شوند، احساسات خرج آنها می­ کنند، آنها را با یک سمبل خاص یا کد خاصی علامت­گذاری می­ کنند و از لحاظ بصری و لمسی به یک محصول ارزشمند تبدیل می­ کنند. با این وجود حداکثر تجلی تزئین در قرن 21 به امر شخصی­ سازی خلاصه می­ شود و یا اگر بخواهیم دقیق ­تر بگوییم به شخصی­ سازی انبوه.

 

ایده ارزش آفرینی یکی از ابعاد کاملا جدید در قرن حاضر است. مصرف­کنندگان می­توانند محصول مناسب با نیازها و سلائق خود را انتخاب نمایند و آن برای تولید سفارش دهند. بدین طریق امروزه تمرکز تولیدکنندگان از پدیده "ساخت محصول" به سمت "ساخت محصول مورد نظر من" تغییر نموده است.

 

در این زمینه چگونه می­ توان از فناوری و صنعت چاپ بطور مناسب استفاده کرد؟

بحث دکوراسیون قبل از این، به سرعت و در همۀ ابعاد رشد داشته است ومی ­توانیم داده ­های زیادی در این مورد جمع­آوری و پردازش نماییم. این امر ما را قادر می ­سازد تا یک بینش روشن در بین مصر ف ­کنندگان در مورد نیازها و خواسته­های آنها ایجاد نماییم، تا هر آنچه که می­ خواهند را بخوبی درک نموده و محصولات و خدماتی مطابق با علاقمندی­ های شان در اختیار داشته باشند.

به همین دلیل ممکن است بتوان تمایل مصرف­ کننده به فرآیند شخصی­ سازی اشیاء را پیش ­بینی نمود که این تمایلات در ظاهر منحصربفرد و اختصاری هستند. صنعت چاپ بدنبال نشان دادن معیارهای برتر در تزئین و تصحیح ساختاری اشیاء می­باشد. تکمیل این روند به ما اجازه می­ دهد تا افق ­های فکری خود را گسترش دهیم. از چاپ سیلک اسکرین (Silk-screen) و چاپ دیجیتال بصورت مجزا یا در کنار هم برای دست­یابی به اثرات دقیق و روشن از چندین ماده و سطوح مختلف در تمامی اندازه و ابعاد استفاده می­ شود و به تدریج موجب افزایش قدرت خلاقیت در افراد می­ گردد. بخصوص با استفاده از چاپ اینک جت ، علاوه بر ارائۀ خلاقیت­های بالا می­توان نسخه­ های مختلفی در ابعاد بسیار کوچک از اشیاء را تولید کرد و مطابق با پدیدۀ شخصی ­سازی آنها را به عموم ارائه نمود.

شرکت رولند قبلا حضور خود در نمایشگاه Print4All را تأیید نموده است. این شرکت یکی از بازیگران اصلی در صنعت شخصی ­سازی می­باشد. شرکت رولند طیف وسیعی از راه ­حل­ها را مطرح می ­کند که امر شخصی ­سازی را ممکن می­سازند. این راه ­حل­ها عبارتند از برش­های پلاتری برای چاپ و برش­های پلاتری سری TrueVis تا چاپگرهای سری ورسا (Versa)، طراحی مستقیم اشیاء و مواد برای چاپ مانند لوازم جانبی تلفن، کالاهای فنی مهندسی، محصولات عکاسی، یادگاری­ها، سوغاتی ­ها، لباس­های ورزشی، مد و خیلی چیزهای دیگر. هدف از این کار چیست؟

ارائه­ دهندگان چنین خدماتی بتوانند خود را از دیگران تمایز داده و توانمندی خود در شخصی ­سازی را بعنوان عامل برتری خود نسبت به دیگر رقبا معرفی نمایند.


اخبار مرتبط با این خبر
ردیفتیترتاریخ
1 با چاپ، هر چیزی ممکن است ۱۳۹۶ سه شنبه ۵ دي


نام :  
پست الکترونیکی :  
نظر شما :